.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واشنگتن پست:
جنگ با ایران احتمالا بهترین گزینه ماست

یک روزنامه مشهور آمریکایی نوشت: نقص منطقی کیفرخواست مطرح شده از سوی نخست وزیر اسرائیل علیه توافق بد هسته ای با ایران، ادعای وی در این خصوص بوده که می‌توانیم با اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران به یک توافق خوب دست یابیم.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بر این باور است که ایران به تلاش خود برای دستیابی به سلاح هسته ای با امتناع از هر گونه توافق خوب یا تقلب، ادامه خواهد داد.

این مساله منجر به این می شود که دولت اوباما این سئوال را مطرح کند که جایگزین نتانیاهو چیست؟ جنگ؟ ولی موضع دولت آمریکا شامل یک تناقض آشکار است. سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانس آیپک پیش از سخنرانی اخیر نتانیاهو در کنگره آمریکا، گفت: یک توافق بد، بدتر از این است که هیچ توافقی صورت نگیرد.

بنابر این، اگر ایران تنها یک توافق بد را قبول کند، گزینه جایگزین برای دولت اوباما چیست؟ جنگ؟

موضع اوباما نشان می دهد که ما انتخاب دیگری نداریم غیر از اینکه بهترین پیشنهاد ایران را قبول کنیم، هر چه باشد، باید از واژه رایس یعنی "دست یافتنی" استفاده کنیم چرا که گزینه جایگزین، غیر قابل تصور است.

ولی آیا باید این چنین باشد؟ آیا تنها راه برای مانع شدن از دستیابی ایران به سلاح های هسته ای، زور است؟ این گزینه شاید در واقع، حقیقت داشته باشد. ایران قصد دارد تا انقلاب خود را در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن گسترش دهد. زرادخانه هسته ای، می تواند موجب تقویت قدرت ایران برای دستیابی به این هدف شود.

این روزنامه آمریکایی در ادامه افزود: شاید تحریم ها ایران را مجبور به ورود به مذاکرات کرده باشد ولی تحریم ها نتوانسته ایران را متقاعد کند تا از تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، دست بکشد. تشدید تحریم ها نیز که نتانیاهو خواستار آن شده، نتیجه متفاوتی نخواهد داشت. تحریم ها تنها زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که منجر به سقوط نظام سیاسی ایران شود. پایان کمونیسم در اوکراین و فزاقستان و آپارتاید در آفریقای جنوبی موجب شد تا این کشورها از تلاش خود برای دستیابی به سلاح هسته ای، دست بردارند. ولی از سال ۲۰۰۹ تاکنون کوچکترین نشانه ای از شورش در تهران وجود نداشته است.

علاوه بر این، تنها اقدامات نظامی توسط اسرائیل علیه سوریه و عراق، و اقدام نظامی آمریکا علیه لیبی، توانسته است تا برنامه‌های هسته ای را متوقف کند. تحریم ها هرگز نتوانسته است تا مانع پیشرفت برنامه های هسته ای شود.

این بدان معناست که تنها گزینه ما، جنگ است. البته هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای ایران با حملات هوایی، نیاز به حضور نیروی زمینی آمریکا را کمتر خواهد کرد. /250تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 23 اسفند 1393
اگه مرد هستید بیایید جلو .....
حسین 22 اسفند 1393
شتر در خواب بیند پنبه دانه.
داود 22 اسفند 1393
شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لف لف دهد گه دانه دانه
اینجا بغداد نیست
اینجا افغانستان نیست
اینجا کشور شهیدان و شیران ایران است..
پرچم ایران بالاست...
دوستت دارم وطن
سیدابراهیم رستمی 22 اسفند 1393
ای رهبر ازاده اماده ایم اماده
نا شناس 23 اسفند 1393
جنگ........خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
سید کریم 24 اسفند 1393
با این کار خود یعنی با دست خود به گور رفتن است. پس بسم الله

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.241 seconds.